Houding medewerkers

Voor ouders is de pedagogisch medewerker het eerste aanspreekpunt. De pedagogisch medewerkers verwijzen indien nodig door naar leidinggevenden. Alle medewerkers van Kindkracht benaderen ouders vanuit de volgende kernwaarden in communicatie (de Kindkracht competenties, voortvloeiend uit de missie en visie van Kindkracht 0/12):

  • open
  • betrokken
  • respectvol
  • warmte en aandacht
  • gericht op het welbevinden van het kind

De pedagogisch medewerker stelt vragen en luistert naar de wensen en behoeften van ouders. 

Oudercommissie

Iedere locatie van Kindkracht heeft een eigen locale oudercommissie. Deze behartigt de belangen van de ouders van die locatie en adviseert de leidinggevende over verschillende onderwerpen. Op bepaalde punten heeft de oudercommissie verzwaard adviesrecht. Afgevaardigden van deze vier lokale oudercommissies komen samen in de centrale oudercommissie van Kindkracht 0/12; gericht op organisatie breed advies.

In onderstaande documenten stellen de oudercommissies zich aan u voor:

Zonnewijzer en Beresterk 

Spetters

Grote Beer en Beresterk

Poldersprong

U kunt de leden van de oudercommissie bereiken via het volgende emailadres: oudercommissie@kindpartners.nl

Meer informatie over de werkwijze, taken en bevoegdheden, procedures en afspraken van de oudercommissie, is te vinden in het oudercommissiereglement en het huishoudelijk reglement oudercommissie

Als je interesse hebt om je aan te melden als oudercommissie lid, kun je contact opnemen met de leidinggevende van de locatie of rechtstreeks met de oudercommissie via het bovenstaande emailadres. 

Tevredenheid

Wij hechten veel waarde aan een goede en hoge kwaliteit van de opvang van de kinderen. Om de ervaringen en de tevredenheid van onze klanten te inventariseren, houden wij elke twee jaar een tevredenheid onderzoek onder ouders. Dit onderzoek kan zowel kwalitatief (bijvoorbeeld door middel van interviews) of kwantitatief (door middel van een enquête) uitgezet worden. Op deze manier vragen wij aan ouders om hun ervaringen met ons te delen.

De resultaten van dit tevredenheidsonderzoek gebruiken wij om de opvang van de kinderen nog beter af te stemmen op de aanwezige wensen en behoeften.


Klachtenprocedure

Het liefst bespreken we opmerkingen of klachten zo laagdrempelig mogelijk. Als u als ouder een opmerking heeft, kunt u deze allereerst bespreken met de direct betrokken medewerker. Zo komen we hopelijk al tot een oplossing voordat uw opmerking een klacht wordt. Komt u er samen niet goed uit, dan kunt u of de medewerker de leidinggevende van de locatie hierbij betrekken. 

Wanneer de klacht onverhoopt niet naar tevredenheid kan worden opgelost (met betrokkenheid van de pedagogisch medewerker, leidinggevende en directie), dan kan deze schriftelijk ingediend worden bij de interne klachtenfunctionaris. 

In onze interne klachtenregeling (inclusief de klachtenprocedure) staat het traject van de behandeling en registratie van een klacht beschreven. Hier vindt u meer informatie met wie u wanneer contact op kunt nemen en hoe uw klacht wordt verwerkt. Deze regeling is gebaseerd op het 'model interne klachtregeling kinderopvang' (opgesteld door BOinK, de Branchevereniging Kinderopvang, de Branchevereniging Maatschappelijke Kinderopvang en Sociaal Werk Nederland, december 2021). 

Mocht de klacht een vermoeden van kindermishandeling betreffen, dan treedt de meldcode huiselijk geweld en kindermishandeling in werking. 

Kindkracht 0/12 is aangesloten bij het Klachtenloket Kinderopvang en de Geschillencommissie Kinderopvang

Over 2024 zijn bij de Geschillencommissie geen klachten ingediend tegen onze organisatie of vestigingen. 

© copyright 2025 - Alle rechten voorbehouden